Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Nytt inlägg om Ales stenar

Av Den unika - 29 mars 2012 20:23

Ales stenar utanför Ystad uppfördes under järnåldern 600-1000 år efter Kristus, enligt ett arkeologiskt underlag som Riksantikvarieämbetet tagit fram på uppdrag av länsstyrelsen i Skåne.                             
                                       
  Dateringen av stenformationen har varit omtvistad -så sent som i fjol presenterade en fristående forskargrupp sitt resultat: Ales stenar är med största sannolikhet från bronsåldern.                               
                                       
  Men den etablerade forskningen går på samma linje som Riksantikvarieämbetet, skriver TT.    



(Hämtat på SVT Text)

 
 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

7 juni 2012 14:01

Hej! Självklart behöver man inte skriva om sjukdomar. Det är upp till var och en. Jag gör det för att mitt liv blivit lättare sen jag slutat dölja min sjukdom. Hur menar du att du tävlar med dig själv?

Ha en bra dag!

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

Den unika

8 juni 2012 13:49

Menar ju inget illa. Skrev om det tidigare under en "sjukdomsperiod", men man verkar lätt så självupptagen!!/ Jag menar egentligen bara att jag inte "tävlar" med någon annan, tycker att jag måste få duga precis som jag är. Blir jag sjuk tycker jag att det räcker att de allra närmaste vet, inte "hela världen".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Den unika - 13 januari 2023 12:15

Nasas rymdteleskop Tess har upptäckt en planet som kan visa sig vara beboelig.  Den ligger i omloppsbana runt dvärgstjärnan TOI 700 e cirka 100 ljusår bort.Planeten, som döpts till TOI 700 e är sannolikt stenig och bedöms vara 5 procent mindre än vår...

Presentation

Hur mycket är klockan?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards